30 Haziran 2012 Cumartesi

Kız bebek hırkası, Bebek hırkaları 1

kız bebekler için pembe nako dan örülen 3 lü bir takım
Bebek hırkası, Bebek örgüler

kız bebekler için pembe nako dan örülen 3 lü bir takım
Bebek hırka modelleri
kız bebekler için pembe nako dan örülen 3 lü bir takım
Bebek örgüleri


kız bebekler için pembe nako dan örülen 3 lü bir takım
Bebek hırka 

Bebek hırkası yapılışı

beraber=ber. olarak kısaltılmıştır.
Orta ilmekleri örmek için, şiş bir alt sıradan batırılıp düz örülecek.

orta ilmeğin örülüşü.
Bebek hırkası için:
3 nolu şiş ve Nako baby luks minnoş, renk: 5275 kullanılmıştır. Düğme yerine ise hırkada kullanılan incilerin büyük boyları kullanılmıştır

Ön ve arka beden için: 
1. sıra: 241 ilmek ile başla.
2. 3. 4. 5. 6. sıraları haroşa ör.

7. sıra: 9 düz (Ön düğme yeri  için) *5 düz 2 ber. 1 dola. 1 orta ilmek 1 dola. 2 ber. 5 düz  1 ters* 2 yıldız arası 14 kere tekrar edilecek. en son motifin sonunda 1 ters örülmeyip  9 ilmek düz örülecek. (Ön düğme yeri  için)


8.10.12.14.16.18.  sıralar olduğu gibi tersler ters, düzler düz, artırmalarda ters örülecek.

örnek koyulan sıra

9. sıra: 9 düz *4 düz 2 ber i.d, 1 düz,1 dola. 1 orta ilmek, 1 dola. 1 düz, 2 ber d.i, 4 düz,1 ters* 

11.sıra: 9 düz *3 düz 2 ber i.d, 2 düz,1 dola. 1 orta ilmek, 1 dola. 2 düz, 2 ber d.i, 3 düz,1 ters* 

13.sıra: 9 düz *2 düz 2 ber i.d, 3 düz,1 dola. 1 orta ilmek, 1 dola. 3 düz, 2 ber d.i, 2 düz,1 ters* 

15.sıra: 9 düz *1 düz 2 ber i.d, 4 düz,1 dola. 1 orta ilmek, 1 dola. 4 düz, 2 ber d.i, 1 düz,1 ters*

17.sıra: 9 düz * 2 ber i.d, 5 düz,1 dola. 1 orta ilmek, 1 dola. 5 düz, 2 ber d.i,1 ters


19. sıra: 7. Sıradan başlayarak tekrarla. 

Bu şekilde devam edrek boyuna 7 örnek olana kadar ör. 7. Örneğin son sırasında lastiğe geçerken motiflerin  yanlarından kesilirken ortalardaki  artırmalar olmayacak. Böylece 28 ilmek eksilmiş ve geriye 213 ilmek kalmış olacak.Bundan sonra aşağıdaki  robanın bütün şeması   takip edilecek.

Bebek hırkası robanın bütün şeması 


Bebek hırkası robanın bütün şeması 


Bebek hırkası arka yarı şeması  


Kollar
57 ilmekle haroşa örüp örneğe geçilecek.  
5 düz, 1 ters, *5 düz 2 ber. 1 dola. 1 orta ilmek 1 dola. 2 ber. 5 düz  1 ters* 2 yıldız arası 3 kere tekrar edildikten sonra 5 ilmek düz örülecek..  Örneği koyduktan sonra  boyuna 5,5 motif olana kadar yanlardan artırılarak örülecek.(57 ilmek 75 ilmek olana kadar)  aşağıdaki resime ve şemaya bakınız. 

Bebek hırkası kol yarı şeması






28 yorum :

refiye z dedi ki...

çok güzel olmuş. Elinize sağlık. Ben de örücem. Bu ördüğünüz (241 ilmek) kaç yaş için? Kaç yumak ip gidiyor? Açıklama da harika olmuş.Yine de takıldığım yerde sorsam yardımcı olur musunuz? tşkler.

gonuldenorguler dedi ki...

Teşekkürler! 1 ve 2 yaş için. Hırka patık ve saç bandı için 3 yumak almıştım, biraz kaldı. Memnuniyetle yardımcı olurum.

Filiz dedi ki...

Cok begendim bu modeli elinize saglik ben de kizima ormek istiyorum.ayrica blogunuz harika :-)

gonuldenorguler dedi ki...

çok teşekkürler. Sizede başarılar dilerim. Bebeklerin üzerinde harika duruyor. Örmenizi tavsiye ederim

gonuldenorguler dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Filiz dedi ki...

Kol oyuntusunu nasil yaptiginizi aciklarmisiniz rica etsem.bir de robayi duz orsem nasil olur

gonuldenorguler dedi ki...

Kol oyuntusu yapmadım. Yukarıya doğru dümdüz ördüm. Robayı düz örersen, robadan aşağıya bolluk olmaz. Hatta roba bedenden daha geniş olabilir. Onun için güzel duracağını zannetmiyorum. başarılar..

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

modele ve örgünün muntazamlığına bayıldım.. ellerinize sağlık.. modellle renk uyumu muhteşem...kızma örmek için model ararken rastladım bloga.. tekrar görüşmek üzere...

gonuldenorguler dedi ki...

Çok teşekkürler! Sitemi beğendiğinize çok memnun oldum..Tekrar beklerim..

Adsız dedi ki...

merhaba örgünün tersinde örnek koyuluyormu onunla ilgili bilgi verirmisiniz

Adem 05455508792 dedi ki...

Merhaba ellerinize saglik cok guzel olmus yakasini harosumu ordunuz cevaplarsaniz sevinirim

gonuldenorguler dedi ki...

Çok teşekkür ederim.. Evet yakasını haroşa ördüm. Yaka için kaç ilmek çıkardığımı hatırlamıyorum. Ördüğüm zaman da açıklamasına yazmayı unutmuşum. Selamlar...

Adem 05455508792 dedi ki...

Tesekkurler( ;

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel olmuş.Ben5 Yaş için yapmayı istiyorum.Sayı kaç başlamam gerekiyor ve ne kadar iplik almam gerekiyor şimdiden teşekkürler.

gonuldenorguler dedi ki...

Tahminime göre, 273 ilmekle başlamanız yeterli olacaktır, yani 2 motif fazla olacak. Aynı marka ip kullanırsanız 4 yumak yeterli olacaktır. Bu arada kol genişliğini ve hırka boyunu ayarlamayı unutmayın..Kolu 68 le başlayıp, uzunlığunu ölçün ve artırmalarla beraber 94 ilmekle bitirin. Benim ördüğüm hırkayı Saliha Betül 3 yaşına kadar giydi. Kolay gelsin, Selamlar

Adsız dedi ki...

2 ber ne demek tam olarak yazabilirmisiniz.

gonuldenorguler dedi ki...

2 ilmeği beraber ör. yani bir eksiltme olacak. selamlar

Zinnur Ebinç dedi ki...

Üst kısım bir ters bir düz lastikmii yarım kaldı acil cevap ???

gonuldenorguler dedi ki...

evet, kolay gelsin. selamlar..

Mehtap dedi ki...

Ben dediğiniz gibi haroşe lastikten sonra formüle göre döşedim ve her sırada da hep bu formülü yaptım (5 düz,1ber,1dola,1orta ilmek,1dola,1ber,5düz,1ters) Aynısını her ön sırada uyguladım fakat 6.sıraya gelmeme rağmen sizinki gibi kabarık desenli bir motif oluşmadı.Nerede yanlış var?İkinci üçüncü sıralarda da yazdığınız formülü uygulamıyacak mıydık?Detay yazar mısınız?

gonuldenorguler dedi ki...

Merhaba! Bu hırka siteme koyduğum ilk yayındı. Bir daha hiç bakmadım. sizin yorumunuzdan sonra gördümkü açıklamada bayağı bir eksiklik var. en kısa zamanda motifin tam olarak nasıl örüleceğini açıklıyacağım. hırkayı hediye vermiştim elimde değil.açıklama yapabilmek için küçük bir parça örmeliyim. selamlar...

gonuldenorguler dedi ki...

gerekli güncellemeler yapılmıştır. örneği koyunca bana bildirirseniz çok memnun olurum.
kolay gelsin. selamlar.

Mehtap dedi ki...

Tesekkur ederim detaylandirilmiş daha iyi olmuş fakat örnekteki tanimlardaki yıldız ne anlama?İlk sirada döşerken iki yildiz arasi yazmisssiniz o ne mesela?

gonuldenorguler dedi ki...

2 yıldız arasının manası 1. yıldız ile 2. yıldız arasında yazılanlar tekrarlanacak. örnek yan yana motiflerden oluştuğu için, aynı şeyleri 14 kere tekrar yazmamak için 2 yıldız arası olarak açıkladım. selamlar..

Adsız dedi ki...

merhaba öncelikle teşekkür ederim zaman ve emek harcayıp bu açıklamaları yaptığınız için
ilik sadece göğüs kısmında ve üç tane mi satı çiftçi

gonuldenorguler dedi ki...

rica ederim. evet sadece göğüs kısmında 3 tane. düğmeleri normal inciden. ama siz isterseniz daha fazla koyabilirsiniz. selamlar...

Kadriye Turğut dedi ki...

Ornegi bi turlu cikaramadim videolu anlatimi varmi acaba.yardimci olursaniz cok sevinirim 😞

gonuldenorguler dedi ki...

malesef videosu yok. umarım aşağıdaki açıklama yardımcı olur. kolay gelsin.
ön 9 ilmek haraşodan sonra
1. sıra: *5 düz 2 ber. 1 dola. 1 orta ilmek 1 dola. 2 ber. 5 düz 1 ters* her motif için 2 yıldız arası tekrarlanacak.
3. sıra: *4 düz 2 ber i.d, 1 düz,1 dola. 1 orta ilmek, 1 dola. 1 düz, 2 ber d.i, 4 düz,1 ters*
5.sıra: *3 düz 2 ber i.d, 2 düz,1 dola. 1 orta ilmek, 1 dola. 2 düz, 2 ber d.i, 3 düz,1 ters*
7.sıra: *2 düz 2 ber i.d, 3 düz,1 dola. 1 orta ilmek, 1 dola. 3 düz, 2 ber d.i, 2 düz,1 ters*
9.sıra: *1 düz 2 ber i.d, 4 düz,1 dola. 1 orta ilmek, 1 dola. 4 düz, 2 ber d.i, 1 düz,1 ters*
11.sıra: * 2 ber i.d, 5 düz,1 dola. 1 orta ilmek, 1 dola. 5 düz, 2 ber d.i,1 ters*
2.4.6.8.10.12. sıralar olduğu gibi tersler ters, düzler düz, artırmalarda ters örülecek.